پایداری

فروش مسئولانه و پایدار چیست؟

رویکرد مسئولیت‌اجتماعی در شرکت‌ها به ساده‌ترین بیان، عبارت است از: تأمین منافع شرکت یا بنگاه اقتصادی در کنار مسئولیت‌هایی که در قبال ذینفعان خود، جامعه و محیط‌زیست دارد. از مهم‌ترین ذینفعان یک شرکت تولیدکنندة مواد غذایی، مصرف‌کنندگان، مغازه‌داران و کارکنان بخش فروش و توزیع آن هستند.

◉ فروش مسئولانه و پایدار به چه معناست؟

فروش مسئولانه یعنی رسیدن به خلق ارزش مشترک که هم کارکنان زنجیرة فروش و توزیع به تمایز و هویت‌سازمانی خود مفتخر باشند، هم فروشگاه‌داران در عرضة محصولات شرکت، احساس برتری کنند و هم مصرف‌کنندگان به دریافت محصولی با کیفیت سالم، به وفاداری و تداوم خرید برسند.    

◉ چرا فروش مسئولانه و پایدار مهم است؟

۱.ظرفیت‌های بالقوة فروش را شناسایی می‌کند.

۲.ریسک‌های احتمالی فروش و توزیع را پیش‌بینی می‌کند.

۳.فروش و توزیع بهینه را ممکن می‌کند.

۴.مشتریان آگاه به مسائل محیط‌زیستی و اجتماعی را جذب می‌کند.

۵. وفاداری ذینفعان را تقویت می‌کند.

۶.هزینه‌های تضاد با ذینفعان را کاهش می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها