رویکرد مسئولیتاجتماعی در شرکتها به سادهترین بیان، عبارت است از: تأمین منافع شرکت یا بنگاه اقتصادی در کنار مسئولیتهایی که در قبال ذینفعان خود، جامعه و محیطزیست دارد. از مهمترین ذینفعان یک شرکت تولیدکنندة مواد غذایی، مصرفکنندگان، مغازهداران و کارکنان بخش فروش و توزیع آن هستند.
◉ فروش مسئولانه و پایدار به چه معناست؟
فروش مسئولانه یعنی رسیدن به خلق ارزش مشترک که هم کارکنان زنجیرة فروش و توزیع به تمایز و هویتسازمانی خود مفتخر باشند، هم فروشگاهداران در عرضة محصولات شرکت، احساس برتری کنند و هم مصرفکنندگان به دریافت محصولی با کیفیت سالم، به وفاداری و تداوم خرید برسند.
◉ چرا فروش مسئولانه و پایدار مهم است؟
۱.ظرفیتهای بالقوة فروش را شناسایی میکند.
۲.ریسکهای احتمالی فروش و توزیع را پیشبینی میکند.
۳.فروش و توزیع بهینه را ممکن میکند.
۴.مشتریان آگاه به مسائل محیطزیستی و اجتماعی را جذب میکند.
۵. وفاداری ذینفعان را تقویت میکند.
۶.هزینههای تضاد با ذینفعان را کاهش میدهد.